Már több mint 11 éve, hogy a Rock Shox harcba küldte a Boxxert. Ezzel a villával nyerték a legtöbb világbajnoki címet, hála a folyamatos fejlesztésnek. Kevesen tudják, hogy az a teló ami manapság minden második bringában szembejön, eleinte csak a profik számára volt elérhető versenycélokra, ehhez mért áron. Nem amolyan költői túlzás: egyszerűen nem lehetett kereskedelmi forgalomban kapni.
Szerencsére 2003-ban a gyártás átkerült Tajvanra így hála a kis ferdeszemű barátainknak, a World cup modell kivételével földi halandók is részesülhettek a jóból. A konkurencia nyomására 2005-től átdolgozták a villát így már 200mm feletti rugóútból gazdálkodhatott a kedves vásárló, bár a jól bevált alapokat megtartották.
A 2007-es World cup kivitel volt a legnagyobb durranás, ugyanis ez volt az első szériában gyártott levegős Dh villa, súlya alig 2,7 kg-ra csökkent. Az igazsághoz azonban hozzátatartozik, hogy már volt ilen súlyú Boxxer korábban, nevezetesen a 2002-es spirálrugós változat.
A szép lassan kiöregedő villát leváltó, teljesen új konstrukciót idén mutatta be a Sram a szaksajtónak a La Fenasosa Bike Parkban. Nincs szó amolyan marketing szövegelésről, friss papír került a mérnökök rajzasztalára. Jeremiah Boobar vezető fejlesztő ötlete volt a 35mm átmérőjűre növelt becsúszószárak, de ez nem járt súlynövekedéssel, sőt a World cup 117, a Race 267, a Team 149 grammot adott le.
A villa jövő Márciusban kerül forglomba, akit érdekelnek a tesztelők tapasztalatai az itt megnézheti mit bír az új Boxxer.
Várható árak, egyelőre Dollárban:
• BoXXer WC: $1700 USD
• BoXXer Team: $1160 USD
• BoXXer Race: $775 USD